Yλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης

Φέτος, στο σχολείο μας στο πλαίσιο της δράσης ?Αλληλοδιδασκόμενοι? πραγματοποιήθηκαν 3 διδασκαλίες με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης, με βάση τον άξονα ?Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών- Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις?. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν υπό την καθοδήγηση ομάδας δράσης εκπαιδευτικών του σχολείου.

 

Στις 17/2/2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιμορφωτική δράση με τη μέθοδο της ετεροπαρατήρησης στη Γ Λυκείου, στο μάθημα Λατινικών, κατεύθυνσης Ανθρωπιστικών Σπουδών σε συνεργασία με τις φιλολόγους, την κ. Βασιλακίδου (ΠΕ02) και την κ. Τροκάνα (ΠΕ02ΕΑΕ). Το μάθημα σχεδιάστηκε με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής και διαφοροποιημένης διδασκαλίας και υλοποιήθηκε στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου. Στη δράση συμμετείχαν ως παρατηρητές 5 φιλόλογοι του σχολείου.

Η 2η επιμορφωτική δράση υλοποιήθηκε στις 1/3/2022 από την καθηγήτρια Βιολογίας του σχολείου, κ. Λεώνη (ΠΕ04.04). Η εκπαιδευτικός σχεδίασε ένα μάθημα Βιολογίας στο τμήμα Α2 του σχολείου με τίτλο ?Εισαγωγή στην Αναπαραγωγή του ανθρώπου? χρησιμοποιώντας την εμπλουτισμένη εισήγηση και τον κατευθυνόμενο διάλογο. Η δράση υλοποιήθηκε στην αίθουσα πληροφορικής και συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων.

Η 3η επιμορφωτική δράση πραγματοποιήθηκε στις 11/4/2022. Η καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου, κ Κοκκίνη (ΠΕ05) σχεδίασε ένα μάθημα με θέμα  ?Indiquer le chemin= δείχνω τον δρόμο σε κάποιον? στους μαθητές της Β Λυκείου. Στο μάθημα, το οποίο παρακολούθησαν 3 εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης.

Τόσο από τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των υπόλοιπων παρευρισκόμενων καθηγητών όσο και από το ενδιαφέρον, τη συμμετοχή και την ανατροφοδότηση των μαθητών εκτιμήσαμε την επιτυχία που είχε η συνολική δράση. Η συνολική εικόνα που άφησε η δράση σε όσους συμμετείχαν  και η προθυμία για μελλοντικές αντίστοιχες δράσεις ή για χρήση του ήδη υπάρχοντος υλικού από άλλους εκπαιδευτικούς δείχνει την ανάγκη για εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και επικοινωνίας και συνεπώς για την ύπαρξη αντίστοιχων δράσεων.

 

Οι εκπαιδευτικοί

Βασιλακίδου Ελισάβετ

Καραφλού Ελένη

Κυριατζάκη Βασιλική

Ντριζάι Δέσποινα

Τροκάνα Αρίστη