Κατά το σχολικό έτος 2012 ? 2013 λειτουργούν στο σχολείο μας, το 2ο Γενικό Λύκειο Θέρμης, και στα πλαίσια του Νέου Σχολείου δέκα τμήματα ερευνητικών εργασιών (project). Τα τμήματα αυτά συστήθηκαν και λειτούργησαν σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΔΒΜΘ και σύμφωνα με τις προτιμήσεις των μαθητών/τριών. Όπου ήταν απαραίτητο έγινε κλήρωση κι έτσι δημιουργήθηκαν έξι τμήματα στην Α΄ και τέσσερα τμήματα στη Β΄τάξη του σχολείου, των 18 έως και 21 ατόμων, με ετήσια διάρκεια. Υπεύθυνη για το μάθημα των project είναι η κ. Κοφίνη Ελένη, ΠΕ02, φιλόλογος.
Τα θέματα που προτάθηκαν και με βάση τα οποία οργανώθηκαν τα τμήματα είναι τα εξής:
Α. Για την Α΄ λυκείου:
- “Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Σαίξπηρ. (Ο έρωτας και οι συγκρούσεις ανάμεσα στους εφήβους.)” με συντονίστριες την κ. Κοφίνη Ελένη, ΠΕ02 και την κ. Βααιλειάδου Αντωνία, ΠΕ06
- “Διατροφή, άσκηση και υγεία” με συντονίστρια την κ. Παπαδογιάννη Μαρία, ΠΕ11
- “Αστρονομία και Αστρολογία” με συντονιστή τον κ. Χαραλαμπίδη Απόστολο, ΠΕ02
- “Αστρονομία και Μαθηματικά” με συντονίστρια την κ. Τσανακτσίδου Ζαφειρία, ΠΕ03
- “Οικολογικές κοινότητες στην ΕΕ” με συντονιστή τον κ. Ματσίκα Θεόδωρο, ΠΕ09
- “Η ιστορία της δραχμής.” με συντονίστρια την κ. Κυριακοπούλου Αθηνά, ΠΕ
Β. Για την Β΄ λυκείου:
- “Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας” με συντονίστρια την κ. Συριανού Ελένη, ΠΕ
- “Παγκοσμιοποίηση” με συντονιστή τον κ. Ματσίκα Θεόδωρο, ΠΕ09
- “Η Ελλάδα της Ανατολίας” με συντονίστρια την κ. Ποτουρίδου Αγαθή, ΠΕ02
- “Κινηματογράφος: χθές – σήμερα – αύριο” με συντονίστρια την κ. Πασάλογλου Ευστρατία, ΠΕ05
Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με έρευνα στο διαδίκτυο, έρευνα σε άρθρα, βιβλιογραφική έρευνα, δημιουργία κολάζ, σύνταξη και επεξεργασία ερωτηματολογίων, ασκήσεις προσομοίωσης και χειροτεχνήματα, συγγραφή θεατρικού έργου και στήσιμο παράστασης, επισκέψεις σε μουσεία. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές εξασκούνταν στην ερευνητική δουλειά, αλλά και στην ομαδικότητα, καθώς οτιδήποτε πραγματοποιούσαν το έκαναν σε επίπεδο ομάδας.
Με το τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους αρχικά στο σύνολο των μαθητών του τμήματός τους και στη συνέχεια σε όλους τους μαθητές του σχολείου.